• تهران،میدان انقلاب، رو به روی سینما بهمن، ابتدای منیری جاوید، ساختمان بهمن، طبقه 6، واحد 601
  • تلفن تماس :  021-66410432
  • tavanagostar@outlook.com
  • شنبه - چهارشنبه   9 صبح - 3 عصر

بله،شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بله،شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر در اواسط تابستان به یک سفر لب دریا بروید، به احتمال زیاد خودکار ضد آفتاب استفاده می کنید. این کار بدیهی است!

اما در روزهایی که در ساحل نیستید چطور؟ یا روزهایی که بیشتر اوقات در داخل خانه هستید؟ و در ماه های غیر تابستان چطور؟ به عبارت دیگر، یک روز در میان که به یک شکل در معرض نور خورشید قرار می گیرید چطور؟

پاسخ مثبت است: اگر می خواهید پوست خود را شاد و سالم نگه دارید، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هر روز

آیا باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کرد؟ 

پاسخ کوتاه و شیرین این است: قطعا.

کرم ضد آفتاب فقط برای روزهای بازی در ساحل یا روزهای استراحت در قایق نیست. طبق گفته بنیاد سرطان پوست ، افراد بالای 6 ماه باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنند. این به این دلیل است که شما بیش از آنچه فکر می کنید در معرض اشعه های مضر خورشید قرار می گیرید.

ما در زندگی روزمره خود به میزان زیادی در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم. اغلب، زمانی که خارج از خانه هستیم، ممکن است حس زمان را از دست بدهیم، در میوه فروشی با دوستی برخورد کنیم یا در نهایت مجبور شویم بیش از آنچه انتظار داشتیم بیرون باشیم، که می‌تواند منجر به قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیشتر از آنچه انتظار داشتیم شود.

اساساً، اگرچه ممکن است کنار استخر استراحت نکنید، حتی یک روز دویدن می‌تواند شما را در معرض نور خورشید قرار دهد.

در مورد استفاده از ضد آفتاب در داخل خانه چطور؟

ممکن است غیرقابل تصور باشد، اما شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر بیشتر در داخل خانه هستید (بله، ما با شما کارمندان از راه دور صحبت می کنیم). مگر اینکه در غار یا زیردریایی زندگی کنید، باز هم مقدار زیادی از اشعه های خورشید را از پنجره ها و شیشه های جلوی خود دریافت می کنید.

چراغ های فلورسنت در مطب ما حتی مقداری نور فرابنفش تولید می کنند. به همین دلیل است که استفاده از ضد آفتاب روزانه واقعاً مهم است. 

وقتی هوا ابری است چطور؟

معمولاً شدت تابش نور خورشید روی پوست ما است که به ما این سیگنال را می دهد: اوه، وقت آن است که آن ضد آفتاب را بزنیم! اما حتی در یک روز ابری، خورشید همچنان وجود دارد و می تواند به شما یورش بیاورد. حدود 80 درصد از اشعه های خورشید هنوز از طریق پوشش ابر و مستقیماً روی پوست شما می آیند.

حتی ممکن است هوا کمی باد باشد، بنابراین شما حتی به خورشید فکر نمی کنید زیرا نمی توانید آن را ببینید. اما شما هنوز مقدار قابل توجهی در معرض نور خورشید قرار می گیرید.

بنابراین، بله، حتی در روزهای ابری نیز باید روزانه از آفتاب محافظت کنید. او می افزاید: «در یک روز ابری می تواند خیلی راحت شما را بگیرد، بنابراین باید بیشتر مراقب باشید. 

آیا باید آن را در زمستان بپوشید؟  

ممکن است فکر کنید: هیچ راهی وجود ندارد که وقتی برف روی زمین می‌بارد، خورشید به همین شدت باشد. اما در واقع، در ماه های زمستان نیز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارید.

شما هنوز هم از پنجره ها این نوردهی را دریافت می کنید، حتی اگر بیشتر در داخل خانه باشید. او همچنین خاطرنشان می‌کند که اگر در مکانی در ارتفاعات بالا مانند دنور یا مکزیکوسیتی زندگی می‌کنید، از نظر فنی به خورشید نزدیک‌تر هستید و می‌تواند شما را بیشتر در معرض خطر قرار دهد.

این بدان معنی است که حتی فعالیت های زمستانی یا مربوط به برف شما به کرم ضد آفتاب نیاز دارد.

فواید استفاده روزانه از ضد آفتاب

یک لایه ضد آفتاب هر روز می تواند کمک زیادی به شما کند. برخی از مزایای استفاده روزانه از ضد آفتاب:

به حفظ سد محافظ پوست شما کمک می کند

به طور کلی، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می تواند به ایجاد سد محافظ پوست شما کمک کند. حتی زمانی که برای پیاده روی سریع بیرون و در اطراف هستید، اشعه های خورشید همچنان می توانند به شما برسد. استفاده از ضد آفتاب روزانه ساده ترین راه برای جلوگیری از اشعه های مضر UV (فرابنفش) و جلوگیری از هرگونه آفتاب سوختگی غافلگیر کننده یا تحریک پوست است.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند برخی بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، اگزما و آکنه را تشدید کند. با استفاده از کرم ضد آفتاب، می توانید به جلوگیری از شعله ور شدن و مدیریت این شرایط کمک کنید.

خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد

با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا (فاکتور محافظت در برابر آفتاب)، می توانید به میزان قابل توجهی از قرار گرفتن در معرض این اشعه های مخرب که می تواند منجر به سرطان پوست شود، کاهش دهید. کرم ضد آفتاب در برابر اشعه های UVB (فرابنفش B) که عامل اصلی آفتاب سوختگی است و نقش مهمی در ایجاد سرطان پوست مانند کارسینوم سلول بازل ، کارسینوم سلول سنگفرشی و ملانوم دارد، محافظت می کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطر ابتلا به انواع سرطان پوست ، از جمله جدی ترین نوع سرطان پوست، ملانوم را افزایش می دهد .

به توقف پیری زودرس کمک می کند


هیچ کمبودی در تبلیغات وجود ندارد که سعی می کنند محصولات ضد پیری را به ما بفروشند. اما بهترین راه برای جلوگیری از پیری زودرس پوست ، محافظت از پوست در برابر نور خورشید است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نقش مهمی در ظاهر پیری روی صورت دارد. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد افرادی که به مدت یک سال هر روز از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده می کردند، بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود مشاهده کردند. 

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می تواند از علائم پیری جلوگیری کند، از جمله: 

  • چین و چروک. 
  • لکه های قهوه ای 
  • رنگدانه نامنظم  

چه نوع ضد آفتابی باید هر روز استفاده کرد؟

همانطور که راهرو مراقبت از پوست در داروخانه نشان می دهد، گزینه های موضعی کمی برای ضد آفتاب وجود دارد. وقتی صحبت از محافظت روزانه در برابر آفتاب می شود، یک کرم ضد آفتاب سبک و معدنی با حداقل SPF 15 را توصیه می کند، اگرچه داشتن SPF 30 برای آن روزهای آفتابی اضافی ضرری ندارد. 

اکثر روتین های مراقبت از پوست که به صورت آنلاین پیدا می کنید همیشه شامل کرم ضد آفتاب صورت به عنوان بخش مهمی از این فرآیند می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود با انتخاب یک مرطوب کننده روزانه که از قبل دارای SPF است، یک محلول دو در یک دریافت کنید. به این ترتیب، می توانید محافظت از آفتاب و مراقبت از پوست خود را در یک مرحله سریع در صبح ترکیب کنید.

این‌ها اغلب به‌ گونه‌ای فرمول‌ بندی می‌شوند که مانند برخی از ضدآفتاب‌های قوی‌تر برای ساحل، فیلم یا چیزی روی صورت شما باقی نمی‌گذارد. 

اما توجه داشته باشید: محافظت در برابر آفتاب در آرایش ممکن است کافی نباشد – بنابراین مطمئن شوید که همچنان روتین آرایش خود را با کرم ضد آفتاب همراه کنید تا کاملاً از شما محافظت شود. بیشتر آرایش های SPF ممکن است برای محافظت از گوش و گردن شما کافی نباشد، بنابراین برای برخی از مناطقی که اغلب نادیده گرفته می شوند از لوسیون ضد آفتاب معمولی خود استفاده کنید .

بعلاوه، باید کرم ضدآفتاب را به بقیه قسمت‌های بدن خود که در معرض آن قرار می‌گیرند نیز بمالید – به خصوص اگر با آستین‌های کوتاه و شلوارک زیر نور آفتاب تکان می‌خورید. این شامل بازوها، پاها، پشت دست‌ها می‌شود – حتی اگر صندل می‌پوشید، بالای پاهایتان. برخی از کرم‌های ضد آفتاب را می‌توان هم برای بدن و هم برای صورت استفاده کرد، اما اگر از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص صورت استفاده می‌کنید، بهتر است برای سایر نقاط مستعد سوختگی مانند بازوها، پاها و شکم خود، از کرم ضد آفتاب کامل بدن استفاده کنید. حتی اگر پوست شما خشک است، می توانید یک لوسیون بدن دو در یک با SPF تهیه کنید.

سخن پایانی

کرم ضد آفتاب باید کاملاً بخشی از برنامه روزانه شما باشد. به آن به عنوان محافظت نامرئی خود در برابر آسیب های خورشید فکر کنید، حتی در روزهایی که آن را نمی بینید. مطمئن شوید که یک روتین ضد آفتاب روزانه خوب دارید که نیازهای شما را برآورده می کند. اگر مطمئن نیستید که چه نوع کرم ضد آفتاب روزانه برای پوست شما بهترین است، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص پوست صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »